Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Sharing is Caring

Cinta, Kasih dan Sayang

Cinta, satu perasaan yang tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata. Apabila kita dah cinta akan sesuatu, segala tentang perkara atau diri orang yang kita cinta sentiasa membahagiakan kita. Apa-apa yang menyebabkan kesedihan akan sesuatu yang kita cintai, maka kita juga turut bersedih hati. Maaflah, jiwang karat sikit post kali ni. Actually, jiwang tu yer, tapi karat idok yer, haha! Ni jiwang fresh dari ladang. Cinta yang Syaza maksudkan ni, ada banyak taw. Cinta kepada Allah, cinta kepada Rasulullah, cinta kepada makhluk, cinta pada kerja. Eh, macam-macamlah! 💘 Masa kita kecik-kwxik dulu, pernah tak kena marah dengan mak? Mestilah pernah, kan. Takkanlah tak pernah. Melainkan kalau baik macam malaikat-lah. Yang tu confirm tak kena marah. Sejuk perut mak mengandung. Dah, tak payah berangan. Confirm kecik dulu rajin kena marah dengan mak. Bukan korang-lah, tapi Syaza ni ha. 😅 Lepas kena marah, biasanya ada satu statement yang akan keluar dari mulut mak, "Mak...