Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Blog

6 Cara Mudah Hilangkan Lingkaran Gelap Bawah Mata

Lingkaran gelap bawah mata ni selalu orang panggil, mata panda! 🐼 Mata nampak sembab, lebam, hitam. Sekali pandang nampak tak bermaya je. Lesu, letih. Dan memang pun antara punca mata panda ni bila kita selalu letih dan lesu. Tak pe, jom kita tengok sama-sama cara mudah untuk hilangkan lingkaran gelap bawah mata ni. Barang-barang ni semua boleh dapat dari dapur rumah kita je! Memang mudah. Yang penting, berkesan. Jom cuba sama-sama. 1. Letakkan Kepingan Avocado masak di bawah mata selama 5 hingga 10 minit 2. Pukul putih telur dan letakkan di sekitar mata selama 20 minit 3. Sejukkan sudu keluli tahan karat dalam air beras dan letakkan sudu atas setiap mata. Tukar sudu sambil biarkan sudu tadi sejuk dalam air ais. Gilir-gilirkan setiap sudu sehingga mata kelihatan lebih baik. 4. Basahkan 2 beg teh dalam air sejuk dan biarkan sekejap. Kemudian letak atas mata dalam masa 30 minit. 5. Letakkan 2 keping timun sejuk atas mata selama 25 minit 6. Dinginkan kenta...

Meriahnya Susu, Anak Tidur Lena

Breastfeed tidak lagi menjadi perkara yang asing zaman kini. Malah, ia menjadi pilihan ramai para ibu kerana kepelbagaian manfaat dan khasiat susu ibu. Antara khasiat susu ibu yang diciptakan Allah khas bagi seorang bayi ialah : 1. Menguatkan imuniti bayi 2. Kurang risiko selalu jatuh sakit 3. Antibodi terbaik 4. Susu yang mempunyai nutrien paling lengkap untuk bayi 5. Menjadikan bayi seorang yang independent apabila besar kelak 6. Bayi akan lebih dekat dengan ibu 7. Mudah buang air besar dengan lawas bagi bayi 8. Perut bayi tak mudah kembung 9. Badan bayi lebih tegap 10. Mampu mengelakkan masalah Sudden Infant Death (kematian mengejut terutama waktu dalam tidur) Banyak lagi sebenarnya kalau kita nak list-kan tapi di atas adalah manfaat yang paling mudah didapati di dalam susu ibu. Namun, adakalanya, disebabkan tekanan, stress dan badan yang sering letih oleh seorang ibu, susu mudah drop! Anak minum dan hisap dengan baik, oleh kerana masalah datang dari ibu yang letih d...

Giveaway Road to 8 Million Pageview

Jom kita ramai-ramai support! Klik banner untuk join :)

[Updated List] Segmen Blogwalking vitaminsyaza.com

Ya Allah terima kasih semua yang join! Syaza sangat terharu. Sob sob. ") Syaza lately sibuk giler (apa yang disibukkan pun tak tahu la haha). Seriously nak back to blog nak focus blog balik. Please doakan Syaza naa. Itu yang Syaza buat segmen ni sebab memudahkan nak blogwalking lepas ni :) Updated list, kawan-kawan yang join, boleh memudahkan semua orang untuk BW lepas ni. So here is the list : Shikin Razali Ejulz Anak denesor Aini Segmen ni masih berjalan lagi taw sampai 17 Mac ni. Please support Syaza, tq! :) Boleh klik link ini untuk join : Segmen Blogwalking vitaminsyaza.com

Pilihan Set Menyusu Shaklee, Kebaikan dan Harga

PILIHAN SET MENYUSU SHAKLEE TERBAIK 😄 Set Menyusu Bajet (RM 120) Susu banyak 👍  ✅ Alfalfa  ✅ Ostematrix ✨ Membantu memperbanyak susu. 😊 Set Menyusu Biasa (RM 218) Susu banyak & pekat! 💖 ✅ Alfalfa ✅ ESP ✨ Membantu memperbanyak susu. ✨ Membantu menghasilkan susu pekat dan tinggi kalori 😃 Set Menyusu Popular (RM 280) Susu banyak, pekat. Badan ibu pun best, sedap, bertenaga 🤗 ✅ Alfalfa ✅ ESP ✅ Ostematrix ✨ Membantu memperbanyak susu. ✨ Susu yang dihasilkan lebih tinggi kalori dan khasiat, pekat. ✨ Memberi tenaga kepada ibu melakukan kerja harian. 😍 Set Menyusu Premium (RM 666) Susu banyak, pekat. Baby tidur lena nyenyak. Badan ibu sedap. Tak mudah letih dan stress macam dulu. Kulit pun makin cantik, dah tak kusam. Berat badan lebih mudah turun! 💃🏻💅🏻 ✅ Alfalfa ✅ Ostematrix ✅ ESP ✅ Vita-Lea ✅ Vitamin C ✅ B-Complex ✅ Omega Guard ✨ Membantu memperbanyak susu. ✨ Susu yang dih...

Vita-Lea Pilihan Kegemaran Ibu Menyusu

Sejak diformulasikan pada tahun 1915, merangkap multivitamin pertama di dalam sejarah dunia, Vita-Lea sering menjadi kegemaran para ibu yang sedang menyusukan anak. Secara peribadi, Syaza sendiri sangat menggemari Vita-Lea ini kerana manfaat-manfaat yang terdapat padanya.

Segmen Blogwalking vitaminsyaza.com

Secara rasminya, ini adalah segmen blogwalking dari vitaminsyaza.com yang pertama diadakan! Syaza sangat berharap segmen ini mendapat perhatian ramai blogger yang awesome di luar sana. Actually, Syaza buat segmen ni khas untuk Syaza sendiri adakan blogwalking; everyday. Sesiapa yang on this list, Syaza akan masukkan dalam senarai wajib untuk Syaza blogwalking. Mudah sikit, kerja Syaza :) Dah ada list, kita tinggal jalan-jalan sahaja sambil beramah mesra. Tak sabar nak berkenalan dan beramah mesra dengan semua blogger tak kira lama atau baru. Salam perkenalan dari Syaza! Terima kasih keran sudi join segmen ini.  Syarat untuk SEGMEN BLOGWALKING vitaminsyaza.com ni sangat mudah iaitu Follow Blog ini Buat entri bertajuk "Segmen Blogwalking vitaminsyaza.com" dan backlink-kan dengan link entri ini Publish entri anda di ruangan komen   Tarikh tutup segmen ini ialah pada : 17 Mac 2019.

Soal Jawab Ostematrix Shaklee

Sudah pasti ada banyak persoalan yang bermain di fikiran kita tentang Ostematrix Shaklee. Jom, kita lihat antara persoalan yang sangat terkenal dalam kalangan pelanggan setia Ostematrix Shaklee serta mereka yang sudah lama tertarik dengan manfaat Ostematrix ini.

Selamat Hari Wanita 2019

Syaza ucapkan SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA kepada semua wanita-wanita yang sedang membaca entri ini. Kita, wanita adalah tonggak dunia dan arkitek yang mewarnai kehidupan manusia lainnya.

Promosi Shaklee Mac 2019

Bulan Mac, sempena Hari Wanita Sedunia, Shaklee menyediakan promosi khas bagi para wanita di luar sana. Kesemua produk yang ada promosi bulan ini sangat dekat di hati kita, wanita. YOUTH SKINCARE 1. YOUTH SET (A) Dengan setiap pembelian YOUTH Eye Treatment dan Activating Serum, kita layak mendapatkan voucher RM 50! 2. YOUTH SET (B) Dengan setiap pembelian YOUTH Eye Treatment dan Radiance C+E, kita layak mendapatkan voucher RM 50! SET KEWANITAAN 1. Vita-Lea Iron Formula Beli 4 botol Vita-Lea dan dapatkan voucher RM 30 2. GLA Complex Beli 4 botol GLA Complex dan dapatkan voucher RM 30 3. Ostematrix Beli 4 botol Ostematrix dan dapatkan voucher RM 30 Klik to WhatsApp Fatin Syaza, Shaklee Certified Consultant, 0187684817 ( Klik to Wassap). COD Shaklee Melaka, Pos Shaklee Seluruh Malaysia.

Sticker Waterproof Pixajoy Beli Dari Shopee

Yay dah sampai dah sticker waterproof Syaza. Beli dari Shopee je awak. Jimat berganda-ganda! Harga asal dia kalau RM 25 , tapi dekat Shopee, RM 8.90 je . Ikut musimlah, ada musim murah, ada musim yang pertengahan harganya, tapi so far, semua murahlah dekat Shopee ni kalau barang-barang macam ni. Kalau refer gambar dekat bawah, masa Syaza screenshot ni is masa sekarang yang Syaza tengah buat entry ni, harga dia dah naik sikit. Syaza beli sticker ni sebab Syaza nak letak pada botol-botol dan produk Shaklee Syaza. Senang customer nak refer balik bila nak call atau repeat order. Sangat memudahkan! Dan nampak sangat cantik serta profesional. So sesiapa yang ada buat business, bolehlah cuba beli sticker ni. Masa ni dah naik seringgit, fuh nasib beli awal >.< Dan sesiapa yang ada anak sekolah, lekatkanlah sticker macam ni dekat alat tulis anak, atau dekat mana-mana je barang-barang anak supaya tak ada kes barang hilang lagi.  Macam Mana Nak Beli Sticker Ni, Sya...

Review Mee Besen Melaka Ori

So semalam, Syaza ajak husband makan dekat Mee Besen Melaka Ori. Kedai ni dah lama famous, siap dah pernah masuk newspaper lagi. Syaza yang baru nak merasa kesedapan yang hangat diperkatakan. Dulu. lokasi kedai ni kat tempat lain, sekarang dia dah tukar kat tempat yang lebih besar dan selesa. Syaza sampai kedai Mee Besen ni dalam pukul 8.30 malam macam tu. Lepas Maghrib, COD Shaklee dekat IPG Perempuan Melayu Melaka, terus straight ke Mee Besen Melaka Ori ni. Dekat je rupanya dari IPG tu, no wonder cik adik customer cakap, ramai student rajin ke sana. Waktu sampai tu, belum ramai lagi orangnya. Kedai tu ada tiga section. Besar, sangat besar. Syaza awalnya pilih nak duduk dekat bahagian section kedua, tapi pelayan kedai datang dan cakap, "Penuhkan bahagian depan," Konsepnya, selagi bahagian depan kedai belum penuh dengan orang, selagi tu kena penuhkan tempat duduk depan. Macam konsep dalam kelas pulak hahahah. Cikgu selalu suruh penuhkan bahagian depan dulu, b...

Berapa Harga Sebotol Vivix dan Boleh Tahan Berapa Lama?

Antara soalan popular bagi Vivix Shaklee ni ialah, harga dan ketahanan. Ketahanan ni maksudnya, sebotol tu boleh guna berapa lama, boleh di minum berapa lama.  Info Ringkas Vivix Shaklee Minuman botani yang dihasilkan 100% daripada bahan-bahan botanikal iaitu, anggur muscadine, polyganum cuspidatum, lobak ungu dan elderberry. Kesemua tumbuhan ini bersifat premium dan anggur muscadine adalah; nature's rare grape in the earth. Sangat premium! Anggur muscadine tu kalau kita beli sendiri, satu tu boleh cecah RM 100.  Cara pengekstrakan bahan botani ini hingga dihasilkan menjadi Vivix, telah dipatenkan khas untuk Shaklee Corporation. Vivix adalah sumber makanan tambahan yang mempunyai sifat anti-oksidan dan baik untuk kesihatan menyeluruh serta memberi tenaga. Sesuai untuk semua peringkat umur bermula 18 tahun dan ke atas, lelaki dan perempuan. Berapa Harga Sebotol Vivix? Harga latest , 2020, sebotol Vivix ialah RM 475 bagi 150 mL. Diskaun 20% bagi ahli ...

Promosi Shaklee Februari 2019

Bulan Feb ni kita ada promosi khas special. Beli barang dapat macam-macam PERCUMA!  Promosi bermula dari 30 Jan 2019 sehingga 28 Februari 2019 Setiap pembelian Vivix Twinpack, anda layak untuk mendapatkan FREE GIFT percuma dari Shaklee. Dan kalau nak tahu, ada 15 barang pilihan yang ditawarkan bermula dari Vivix sendiri sehingga YOUTH pilihan. Hadiah ini akan di cabut bagi setiap pembelian.

Welcome February

Alhamdulillah dah masuk bula kedua dalam thaun 2019. Sekarang masa untuk soal diri sendiri, "Macam mana performance bulan 1 haritu?" Apa pun jawapannya, yang baik kita kekalkan, yang buruk kita cuba perbaiki dan tinggalkan. 

Surirumah dan Kecantikan

Ada Cik Abang yang suka komplen, "Awat isteri aku ni duduk rumah tapi selebet gila?" Ha! Suruh dia baca ni.

SEGMEN DROP YOUR LINK

Mendapat terjahan dari Cik Puan yang sangat comel! Lalu Syaza pun terjah kembali blog beliau dan nampak segmen ini yang akan berakhir pada 20 Januari ni, hihihi. Jadi sempatlah Syaza join.

Perasaan Nak Cabut Gigi Geraham

Sebenarnya, dah lama dah nak cabut gigi ni. Dari masa mengandung lagi. Tapi asyik bertangguh. Waktu mengandung ada sekali, satu malam tu sakit gila gigi. MasyaAllah dia punya sakit menyengat! Masa tu dah tengah malam. Memang tak dapat tidur, dengan perut memboyotnya lagi. Tak selesa. Siap terus bagitahu husband, "Abang, malam ni juga kita cari klinik, nak cabut, tak kira!"Cewah, padahal sebelum tu husband ajak, bukan main asyik bagi alasan, tak nak cabut sebab tak baik cabut masa pregnant hahaha

Teruja First Time nak Ke AQUARIA KLCC

Salam budiman buat semua pembaca vitaminsyaza. Okay, hari ini Syaza saja nak share tentang Aquaria KLCC. Syaza selalu pening, tak tahu nak pergi jalan mana sejak ada anak kecik ni. Kalau dulu, berdua dengan cik abang, tak berapa nak pening, semua tempat kami redah, hihihi Tapi, bila ada anak kecik ni, kena fikir, tempat menarik yang selain berjalan mencuci mata, kita boleh didik mereka dengan persekitaran. Jadi kali ini, Syaza tertarik nak bawa anak jalan-jalan dekat akuarium, Aquaria di KLCC yang merupakan salah satu best things to do in Malaysia ! Bukan akuarium biasa taw, haaaa.

Kerap Bersin dan Selesema : Vitamin C Datang Menyelamatkan

Pantang kena hujan sikit, mula nak selesema dan bersin. 24 jam asyik ber ah-choo! Rimaskan? Jangan risau Vitamin C datang menyelamatkan. Kalau nak tahu, badan yang terlalu sensitif dengan persekitaran seperti hujan, waktu sejuk,atau cuaca yang kerap berubah, sehingga mengakibatkan kita mudah jatuh sakit, itu tanda badan kita mempunyai sistem imuniti yang sangat lemah.