Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Food Review

Review Mee Besen Melaka Ori

So semalam, Syaza ajak husband makan dekat Mee Besen Melaka Ori. Kedai ni dah lama famous, siap dah pernah masuk newspaper lagi. Syaza yang baru nak merasa kesedapan yang hangat diperkatakan. Dulu. lokasi kedai ni kat tempat lain, sekarang dia dah tukar kat tempat yang lebih besar dan selesa. Syaza sampai kedai Mee Besen ni dalam pukul 8.30 malam macam tu. Lepas Maghrib, COD Shaklee dekat IPG Perempuan Melayu Melaka, terus straight ke Mee Besen Melaka Ori ni. Dekat je rupanya dari IPG tu, no wonder cik adik customer cakap, ramai student rajin ke sana. Waktu sampai tu, belum ramai lagi orangnya. Kedai tu ada tiga section. Besar, sangat besar. Syaza awalnya pilih nak duduk dekat bahagian section kedua, tapi pelayan kedai datang dan cakap, "Penuhkan bahagian depan," Konsepnya, selagi bahagian depan kedai belum penuh dengan orang, selagi tu kena penuhkan tempat duduk depan. Macam konsep dalam kelas pulak hahahah. Cikgu selalu suruh penuhkan bahagian depan dulu, b...

Food Review : Burger Bakar Abang Burn Melaka

Siapa peminat burger? Nak taw tak burger dekat sini lagi awesome dan best daripada burger fastfood macam MekDi hahaha. Burger dekat sini fresh! Harga berpatutan dan paling penting burger dia besar yakmat. Syaza datang sini untuk pertama kalinya waktu pregnant 7 bulan (kalau tak silaplah). Masa tu ternampak iklan burger ni lalu lalang dekat newsfeed Facebook Syaza . Tak tahan nafsu tengok iklan tersebut maka daku pun ajak la Encik Suami, "Abang! Ayuh kita segera makan burger malam ini jugak," Waktu pertama kali pergi tu kecewa. Sebab, dalam iklan video tu tunjuk kemain meleleh-leleh cheese-nya. Kami order burger sorang satu pulak tu. Dua-dua persoalkan, MANA CHEESE LELEH ITU? Hahaha *marah* Ni kali kedua pergi, waktu ni dah bersalin dan anak dah pun 5 bulan usianya. Semalam la citernya kami pergi ni. Kebetulan malam semalam keluar untuk COD Promo Alfalfa Shaklee dekat customer. So, balik tu Syaza request dekat husband, ajak makan Burger Bakar Abang Burn sekali...

Food Review : Boat Noodle di AEON Melaka

Hai assalamualaikum readers yang sentiasa dirahmati Allah! Al-kisahnya Syaza suka makan Boat Noodle. Tapi dah serik and stop lepas last makan telah kekenyangan dengan jayanya hahaha Burpp Ahamdulillah dah kenyang! Sikit je makan kali ni. (ok sebenarnya tak kenyang. I am a breastfeeding mother yang selalu lapaq hahaha susu ibu powered by Set Menyusu Shaklee here) Then, rasa macam muak and bila nampak je kedai Boat Noodle macam taknak pandang je haha. Tapi, semalam craving Boat Noodle pulak. Rindu! Jadinya ajak husbaby makan malam semalam. Pukul 8.30 malam siap-siap, zasss, jom kita ke Boat Noodle dekat AEON Melaka. Siapa geng Melaka kat sini, angkat tangan jap, please? 🙋💓 Ramai jugak orang even hari Khamis. Penuh parking. Ada dalam 10 minit macam tu kot tunggu parking kat AEON Melaka yang tak pernah sunyi ni.  Cara nak order dan pilih makanan dekat Boat Noodle. Ikut je step ni Order Mee Order Side Dish Order Air Repeat Order! Lama tak datang ma...